Your Truck Source

Your Truck Source


 
RULES  HomeHome  PortalPortal  CalendarCalendar  FAQFAQ  RegisterRegister  Log inLog in  
Have you told all your friends about the excitement here at MyTruckSource.com?
Have a new ride you want to show off? Or you want to see our other members rides? Check out our PRIDE & JOY Forum!

Share | 
 

 project cheap trix

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
007jimmy
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 1955

Age : 32
Location : levittown, PA

PostSubject: project cheap trix    November 18th 2010, 6:16 pm

as yall know i recently got an old k10 for basically free and i wanna have some fun with it. basically its gonna be the red headed step child of my red truck. here is the starting platform..










i am gonna be doing some plowing with it over the winter but i have alot of parts laying around the shop that i can use to turn it into a nasty little monster. first off is the tires.. i still have a set of 4 michelin 445/65/19.5s at my storage yard so they are gonna be going on the truck when i get rims. i was eyeng up a set a the junkyard the other day though so that shouldnt be hard.





secondly is the axles.. i know the stock ones arent gonna last lost. probley not even long enough to mock up the suspension lift and cutting of the fenders but we shall see.. im thinking some dana 60s are in order but who knows what ill find at my yards. so on that note the hunting begins.. soon as i have all the parts gathered im gonna slap it all together.. untill then im driving it as is with the beat motor and all.. oh yeah thats another thing.. i have a nice little built 327 sitting in the back of my garage that i havent found a use for yet.. i think i just did.. lol

Back to top Go down
merlin5577
Admin
Admin
avatar

Posts : 2938

Age : 32
Location : Taunton, MA

PostSubject: Re: project cheap trix    November 19th 2010, 8:02 pm

Sounds like a plan man. What is your end goal for the truck?

================================================
-Robert.
My Fleet;

2011 Volkswagen Jetta TDI 2.0L 6A
2010 Chevrolet Malibu LT 2.4L 6A
2003 Chevrolet Silverado LS 6.6L 5A
1997 GMC Suburban SLT 5.7L 4A


"If you dont stand behind our troops, feel free to stand in front of them."

New Idea
Back to top Go down
007jimmy
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 1955

Age : 32
Location : levittown, PA

PostSubject: Re: project cheap trix    November 19th 2010, 8:22 pm

trails, trails and more trails.. it aint gonna be pretty thats for sure.. lol
Back to top Go down
Junior3382
Admin
Admin
avatar

Posts : 844

Age : 35
Location : Columbia, Pennsylvania

PostSubject: Re: project cheap trix    November 19th 2010, 8:54 pm

Trails? shiiiittt dude, you mean holes, cars, trees, rocks... it does not matter with 42's! LMAO

================================================
If you cannot find me here, or at work.....  most likely, you will find me on the trails!     


*A word to rice burners*
Some battle with flare, Some beg you to stare,
Some roar like a Bear, Or think that it's rare,
But I say, 'Who cares?' My Jeep's over there,
It may not have flare, but it will drive right over theirs!
Back to top Go down
http://www.mytrucksource.com
007jimmy
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 1955

Age : 32
Location : levittown, PA

PostSubject: Re: project cheap trix    November 19th 2010, 9:11 pm

yeah. who says i wont be able to climb a wall.. lol
Back to top Go down
merlin5577
Admin
Admin
avatar

Posts : 2938

Age : 32
Location : Taunton, MA

PostSubject: Re: project cheap trix    November 19th 2010, 10:23 pm

First things first, where is the front bumper? Laughing

================================================
-Robert.
My Fleet;

2011 Volkswagen Jetta TDI 2.0L 6A
2010 Chevrolet Malibu LT 2.4L 6A
2003 Chevrolet Silverado LS 6.6L 5A
1997 GMC Suburban SLT 5.7L 4A


"If you dont stand behind our troops, feel free to stand in front of them."

New Idea
Back to top Go down
007jimmy
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 1955

Age : 32
Location : levittown, PA

PostSubject: Re: project cheap trix    November 20th 2010, 8:00 am

its attached to the plow mount.. lol
Back to top Go down
bigcountry78
Valued Member
Valued Member
avatar

Posts : 375

Age : 30
Location : N.C.

PostSubject: Re: project cheap trix    March 2nd 2012, 2:40 am

Hey joe, what happened to this truck? Did you ever get anywhere with it?
Back to top Go down
007jimmy
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 1955

Age : 32
Location : levittown, PA

PostSubject: Re: project cheap trix    March 5th 2012, 2:58 am

it got junked by some jerk i used to have a shop with.. forged my name on the title when the junkyard came to get it... needless to say he got what was coming to him because he also scrapped my red c10 that had half my LS motor setup in it.. yeah he went to fail beaten and broken to say the least and he still owes me a crap ton of money court ordered..
Back to top Go down
bigcountry78
Valued Member
Valued Member
avatar

Posts : 375

Age : 30
Location : N.C.

PostSubject: Re: project cheap trix    March 8th 2012, 2:20 am

Man I'd kill that guy..... That truck looked to be in pretty good shape. I remember your post about the red truck bein scrapped. Didn't kno he got more than one.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: project cheap trix    

Back to top Go down
 
project cheap trix
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Cheap go kart project
» 1973 Chevelle SS 454 Project
» Project Craftsman mud mower
» Belgium Aztec GT project
» TRD AE86 N2 Race Car Project build log

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Your Truck Source :: Off-Topic :: Pride and Joy-
Jump to: